Livet på landet

Skit politik!

Publicerad 2010-09-21 09:00:32 i Allmänt,

I´m back again, för ett litet tag iaf=)

Känner att jag måste skriva av mig lite aggressioner!

Alla människor har ju ett fritt val att välja som de själva vill men jag förstår verkligen inte vad det är som får "vanliga" människor att rösta blått!?!

Visst att båda blocken har både för- o nackdelar men att rösta på partier som kränker o disskriminerar de som är sjuka, arbetslösa, gamla och även barn det kan jag absolut inte förstå!
Jag tycker att deras politik är minst lika hemsk, om inte värre, som SD:s. Faktum är att vi vet inte ens mycket om SD eftersom de har inte varit med i regeringen tidigare. Känns som att man gör en höna av en fjäder här, det är väl bara o vänta o se, ge dem en chans. Jag tror knappast att de kommer att kunna göra speciellt mycket skada eller få igenom sina mest extrema åsikter ändå.

Nu är det inte så att jag sympatiserar med SD. Enda anledning till att jag jämnför med dem är att det varit sånt rabalder att de kom med i regeringen pga av deras främlingsfientliga politik. MEN då är min fråga, VAD FAN SKA MAN DÅ KALLA ALLIANSENS POLITIK!!! Den om någon är väl rasistisk!!!
Varför är det OK att stöta ut de svaga i vårt svenska samhälle och varför är det ingen som reagerar då!?!?!?!?! Varför skrivs det inte spaltmeter efter spaltmeter om hur Alliansen tvingar cancersjuka människor, som på sin höjd har några månader kvar att leva, att gå ut o jobba?
Varför reagerar inte folk när sjukskrivna människor, enligt Alliansens "listor" på hur länge man ska vara sjukskriven, blir utförsäkrade o tvingas gå ut o jobba trots läkares avrådan?
Det här gör mig så j-la förbannad!!!



Om jag måste välja så ser jag hellre att vi tar hand om och lägger pengarna på våra egna behövande än att vi ska ta in ett överflöd av invandrare som vi inte kan ge jobb o som buntas ihop på samma ställen utan chans att integrera sig i det svenska samhället. Det är det ingen som vinner på. Ta in de som mest behöver det o låt dem stanna kvar i Sverige istället!

Jag hoppas verkligen inte att jag blir allvarligt sjuk eller mister jobbet under de närmsta 4 åren för då kommer man få ett riktigt helvete. Jag lider med de stackare som måste utstå ytterligare 4 år av förnedring och vad som kommer hända med skolorna vill jag inte ens tänka på.
Om det fortsätter med nedskärningar av personal i samma takt som de senaste åren så kanske det är tänkt att våra barn ska klara dig själva på dagis o i skolan eller om de har tur kanske de får en fröken på 20 barn!?!

Känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här men det är nog inte så kul läsning för er så jag avslutar här....för den här gången iaf;-)

Känns iaf lite bättre att ha fått skriva av sig lite=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela