Livet på landet

Ett hälsosammare liv

Publicerad 2010-11-17 09:28:42 i Allmänt,

Över en vecka som rökfri nu och de sista dagarna har jag inte ens tänkt på det=)
Tänk om det kunde vara lika lätt att gå ner i vikt...

Att sluta röka är ju egentligen ganska lätt, det kan man ju bara sluta med.
Att gå ner i vikt däremot är ju mycket svårare för man kan ju inte bara sluta att äta. Det krävs så mycket mer planering och tid när man hela tiden ska laga nyttig och hälsosam mat, ofta måste man laga dubbla rätter också, en till mig och en till resten av familjen.

Att äta soppa och sallad funkar ju ganska bra men det blir så tråkigt efter ett tag.
På vardagarna är det inga större problem att äta nyttigt, det är på helgerna det är svårt. Då vill man ju lyxa till det och mysa med familjen. Lite tråkigt att sitta och sörpla soppa då=(

Det gick jättebra att gå ner i vikt för några år sen, efter att jag hade fött Yasmine, för då var man ju bara hemma och hade all tid i världen att planera mat och att gå ut och gå.
Det är betydligt svårare nu när man jobbar heltid.
Det är kolsvart ute när man kommer hem och det känns inte som att tiden räcker till att åka på gym, de få timmarna man har på kvällen vill jag ju umgås med min familj.

Ska verkligen ta mig i kragen och börja ett nytt hälsosammare liv NU!

Kommentarer

Postat av: AKP

Publicerad 2010-11-17 10:27:13

Fy FAN va duktig du är!!

Önskar jag vore lika duktig!!

Postat av: AKP

Publicerad 2010-11-17 12:24:08

nja, ser inte att gå ner i vikt som en såå stor bedrift, där handlar de ju inte om ett drogberoende. Att klara sig ur ett sånt är GRYMMARE!! Inget snack om saken !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela