Livet på landet

Glöggkväll

Publicerad 2010-11-27 18:37:29 i Allmänt,

Sitter och väntar på att Linda, Matthias och Maximus ska komma, vi ska ha glöggkväll=) Jag är nyfiken på hur lakritsglöggen smakar.
Jag har gjort lite tilltugg som vi ska ha till glöggen. Ädelostkex, ädelostbollar, pepparkakor och ädeloströra och chokladtryffel blir det, mycket ädelost men det är så gott.

Yasmine ska sova hos mormor i natt, de skulle baka pepparkakor.
Jag och Andreas passade på att handla lite julklappar idag. Jag har suttit och slagit in dem nu ikväll. Det börjar faktiskt bli en liten hög med klappar nu, fast än är det ganska många kvar att handla.
Jag har även suttit och slagit in 24 små paket till Yasmines adventskalender, ett riktigt pillgöra var det.

För ca en halvtimme sen bröt jag mitt 2½ vecka långa rökuppehåll. Men det är bara för i kväll. Jag har ju sagt från början att jag inte tänker göra nån större ansträngning för att sluta feströka. Det har jag gjort förut så jag vet att det funkar. Det gäller bara att se till att man inte har några ciggaretter kvar till dagen efter.

Kommentarer

Postat av: Katharina

Publicerad 2010-11-27 21:38:21

Men va katten, du skulle ju inte röka????????

Postat av: Nette

Publicerad 2010-11-28 00:00:01

Haha, det blev så ändå, fast du vägrade sälja cigg till mig;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela