Livet på landet

Ge mig semester nu!!!

Publicerad 2010-07-07 15:42:18 i Allmänt,

Det var inge kul att åka iväg o jobba vid halv elva imorse o veta att man måste sitta instängd till klockan 19 ikväll=(
Det blir extra jobbigt när det är finväder ute o man måste lämna Yasmine o Andreas, som har semester o får vara hemma o njuta hela dagen.
Appropå Yasmine som kom hon in o väckte mig med smultron på säng imorse=) Hon hade varit ut o plockat smultron som jag fick<3

Är så less på o jobba nu o vill bara gå på semester NUUU!!! Har den här veckan o nästa vecka kvar o jobba sen får jag äntligen vara ledig i 6 underbara veckor!

Känner mig rastlös o vill hitta på nåt, gå ut o äta eller åka iväg o göra nånting roligt. Det känns som att man bara jobbar o jobbar hela tiden o aldrig unnar sig själv nånting.

Vi har ju fullt upp med renoveringen också men det går rätt så trögt för tillfället, det har varit så varmt på sistone så man orkar inte vara inne o hålla på.
Jag hoppa iaf att vi hinner få klart golvet tills sista juli när vi ska ha 30års festen...

Var förresten till en granne igår o såg att de hade lika golv som vi ska lägga o det var jättefint så det känns skönt=) Det är alltid så svårt att se hur det färdiga resultatet kommer att bli när man bara har en liten bit att gå efter. 
Vi har bestämt oss för att vi ska lägga klinker under kaminen istället för att lägga tillbaka den fula plåten som låg där tidigare. Det kommer bli mycket bättre dessutom så har vi grått klinker kvar sen vi renoverade badrummet så det blir så gott som gratis=)

Längtar tills det blir klart så man kan möblera o piffa=) Har köpt nya gardiner som ska hängas upp o tänkte även handla ny matta o lite kuddar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela