Livet på landet

Loppisfynd

Publicerad 2010-07-10 13:56:02 i Allmänt,

Idag har jag o Yasminet varit på loppis i Storhaga o fyndat lite grejer.
Det blev en hylla i gammal stil som man hänger upp på väggen o matchande tidningsställ o ram till det plus en vas. Gick länge o funderade om jag skulle köpa det eller inte. Jag fastnade för dem på en gång men visste inte rikitgt vart jag skulle ha dem men efter att ha gått en runda o de fortfarande fanns kvar så slog jag till. Synd bara att bordet i samma stil hade hunnit bli sålt, men så går det när man är velig;-)

Fick dessutom höra att några vänner hade haft en divansoffa som de sålt för 400kr, attans att jag inte hann före. Jag är ju ute efter en sån=(

Efter loppis var vi in på köpingen o handlade färg så nu ska taket i vardagsrummet målas samt de fönster som vi inte hann med att måla förra året. Det värsta är att alla omålade fönster är på övervåningen o jag är grymt höjdrädd, får svindel bara jag står på en trappstege. Ska försöka att plocka ner fönstren så jag kan hålla till i trygghet nere på marken när jag målar men jag måste ändå klättra upp när jag ska måla fönsterfodren...
Känns som det är mitt ansvar att fixa fönstren eftersom älskling har fullt upp med renoveringen. Jag känner mig så onyttig när jag inte kan hjälpa till men snickring är inte min starka sida. Tur att han har pappa som hjälper honom.

Mitt jobb kommer sen när vi ska måla o lägga golvet, för det kan jag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela