Livet på landet

ARG!!!

Publicerad 2010-04-14 09:38:48 i Allmänt,

Mötet på Stenhamre igår gick sådär.

Fröknarna verkade jätte mysiga o lokalerna var fina o allt verkade bra tills vi fick klassindelningen....

De stod innan o berättade att de lade stor vikt vid att alla barn skulle känna sig trygga o ha någon de känner med sig i sin klass o att de sammanställde klasserna i sammarbete med barnens dagis.
När vi får listorna så har de placerat Yasmine i en annan klass än alla hennes kompisar! De är tre stycken från hennes dagis som ska börja på Stenhamre men ändå har de delat upp dem i två olika klasser!

Dessutom hamnade alla de barn vi känner i den andra klassen. Det kan ju iofs inte de veta men det kändes ändå skit tråkigt att inte en enda av de barn o föräldrar vi känner hamnade i samma klass.

Jag blev riktigt förbannad när jag såg listan men lugnade ner mig lite så jag kunde gå o prata med fröknarna. De skrev upp hennes namn o skulle föröka lösa det. När jag frågade om de inte hade pratat med dagis så sa hon att de hade inte varit i kontakt med någon på vårt dagis!?! Hur fan kan man kolla med vissa dagis men inte med andra! Hoppas verkligen att de löser det för jag kommer definitivt inte att ge mig!

Jag pratade med en av fröknarna på dagis imorse o hon blev jätte upprörd att de inte hade kollat upp det med dem. Hon skulle ringa till rektorn så de fick lösa det. Känns skönt att de också pratar med skolan så vi kan försöka lösa det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela