Livet på landet

Lördagsjobb

Publicerad 2010-04-09 19:13:45 i Allmänt,

Jag o Yasmine har bakat bullar o rulltårta till Andreas 30-årsdag nästa söndag. Igår gjorde jag kolakakor med hackad choklad i, mumsiga. Nu tror jag att det får räcka med bakverk, han har ju beställt smörgåstårta också.
På lördagen kommer släkt o vänner o de som vill får stanna kvar på fest på kvällen. Blir en mindre fest eftersom vi ska ha gemensam 30 årsfest i sommar, då blir det röj=)

Det blev ingen ridning idag heller=( Jag som hade sett fram emot det men jag fick ingen med mig o det känns inge kul att rida själv.

Imorgon ska jag jobba 10-14. Känns inge kul att jobba en lördag men det är ju bara 4 timmar så jag hoppas det går fort.
Man har blivit lite bortskämd med att vara ledig varje helg nu, vi jobbar bara ca 3-4 lördagar per år. Tidigare när jag jobbade inom vården så jobbade man ju lördag, söndag varannan helg o nu klagar jag över nån enstaka lördag per år men det är ju en vanesak.

Imorgon hoppas jag på finväder så vi kan grilla. Vi är bjudna till PJ på fest också men det blir nog inget för mig eftersom det blir 30 årsfest nästa helg. Dessutom så håller vi på o bygger om vedboden så vi har lite o göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela