Livet på landet

Halv slö

Publicerad 2010-04-27 14:37:44 i Allmänt,

Känner mig allmänt slö idag.

Var ut i förmiddags o tänkte fortsätta kratta gräset men det tog i o blåste så hemskt så det var ingen idé att ens försöka.

Vi har varit iväg på dagis o hämtat en kompis till Yasmine för hon var leksugen.

Jag har varit ut o klyvt lite ved men det blåste så kallt så jag gick in istället. Varför ska det måsta blåsa?!?

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske ta en dusch o sen kolla om det är nåt på TV o bara ligga o slöa en stund... om jag har ro till det. Förstår inte varför jag ska ha så svårt att inte göra nånting. Känner mig rastlös o onyttig om jag bara sitter.

Jo men nu fick jag nåt att göra!!! Duscha hundarna IGEN!!!
Vet inte vad de har fått för nå fel o ska hålla på o rulla sig i skit hela tiden!
Visst jag kan ju hålla dem kopplade men bor man på landet så ska hundarna få springa fritt tycker jag så jag får väl skylla mig själv men så här äckliga har de aldrig varit förut. Jag hinner bara bada dem så är de ut o rullar igen.
Men de tycker säkert att de luktar jättegott när de luktar skit. Hundar trivs ju inte direkt med att lukta nybadad. Vi är inte riktigt överens där. Får se vem som är envisast.
Hoppas det finns hundshampo kvar. Har ju gått hårt på det på sistone....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela