Livet på landet

Hjälpa till hemma

Publicerad 2009-09-18 10:18:52 i Allmänt,

Om ni inte brukar läsa Peter Karyds blogg så kan jag verkligen rekommendera er att göra det. Vet att jag har sagt det förut men han skriver så himla bra o roligt.

Dagens inlägg om män som får beröm för att de "hjälper till" hemma är så bra skrivet. Hade inte kunnat beskrivit det bättre själv;-)

Kul med en kille som själv inser att de egentligen inte har så mycket att klaga på, att det oftast är kvinnorna som får dra det tyngsta lasset i företaget Familjen AB.
Det kanske krävs att man skulle "försvinna" en vecka eller två o låta männen sköta allt så skulle de nog vara lite mer ödmjuka sedan, hmm tåla att funderas på. 
Nån som hänger med till Thailand i 2 veckor?

lamai-photo.jpg

Kommentarer

Postat av: AKP

Publicerad 2009-09-18 11:10:53

hehe ja men precis så har Linis också alltid varit. Total stenkoll på alla kläder. Ja inte sina egna då. Dom tappar hon bort i tid och otid :P



Snart rakar din sessa benen med ;)

Göm hyvlarna redan nu!! =))

Postat av: Madde

Publicerad 2009-09-18 16:33:52

Jaaaaaaaaa, Thailand tack!! Kom hem idag och öppnade dörren. Det såg ovanligt städat ut i hallen och det luktade skurmedel. Jag vart så lycklig, åh, Olle har städat! =) Sen kommer jag in i köket.... Olle har INTE städat, bara på sin sida av sitt rum. Jag skaffar egen lägenhet snart, jag orkar inte!!!

Postat av: Gumman

Publicerad 2009-09-18 17:06:13

När åker vi? Jag packar i kväll......;)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-20 10:31:05

Gärna, bjuder du så hakar jag på genast på en gång!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela