Livet på landet

Yasmine 5 år

Publicerad 2009-09-17 12:37:07 i Allmänt,

Fredagen den 17 september kl 21.58 för 5 år sedan föddes en liten prinsessa. Hon vägde 3350g o var 49,5cm lång.

Tänk att det redan har gått 5 år! 
Tiden har gått så fort.  

Satt o kollade på lite gamla kort på Yasmine o hade tänkt ha ett kort från varje år men jag blev så nostalgisk o kunde inte bestämma mig vilka jag skulle ta så det blev några fler kort än jag först hade tänkt...

Så håll i hatten här kommer bildkavallkad på världens bästa dotter.


Här är hon bara någon dag gammal. Tyvärr så hade vi ingen digitalkamera under hennes första månader så den här bilden är från LGs hemsida. Vattenkammad o med sne näsa, mammas lilla trollunge=)


Rulla runt.



Tokglad unge


Här ser hon ut som en teletubbies.


Tur att tjejer kan göra två saker samtidigt;-)


Här tar hon sina första steg, på väg in i pappas famn. Ca 10,5 mån.



Här är hon strax över ett år. En riktig liten klåfinger unge var hon.


1-års kalas


En riktig liten nallebjörn.


Kan själv mamma.


Hej mitt vinterland... Här posar hon för julkort.


Man riktigt ser hur det lyser bus om hela henne. Dockorna hänger fortfarande med=)


Det är ganska svårt att tro att hon var nästan svart i håret när hon föddes. Här är hon en riktig lintott.


Det här årets julkorts tagning var inte riktigt lika rolig.


Coolaste bruden i Tegeltjär


Bästisar


Badbrud


Yasmine älskar o pyssla. Lera har däremot varit bannlyst ett tag eftersom hon pillat in lera i munnar o ögon på de flesta av sina dockor plus att det alltid låg torkade lerklumpar överallt på hennes rum. De är inte sköna att trampa på när de är stenhårda kan jag säga...


Cool skoterbrud i fjällen.


Typiskt henne att alltid spöka ut sig när man ska knäppa kort. Det är nästan omöjligt att få en "bra" bild på henne. Har hört att hon ärvt det från mig...


Yamine o moffen leker med kameran


Nu är hon en riktig liten prinsessa.

Vet faktiskt inte riktigt hur det kom sig att hon blev så tjejig, jag som förbjöd alla att köpa rosa o pluttinuttiga kläder till henne när hon var liten. Hon har alltid fått både "kill-" o "tjejsaker o har mest haft killkompisar. Men ju äldre hon blev o dessto mer hon själv fick bestämma så blev det mer o mer "tjejsaker". Det är helt OK med mig eftersom jag älskar att handla tjejleksaker: dockor, hästar, barbies o sånt;-) Huvudsaken är att hon fått välja själv o inte blivit påtvingad nåt.

Nu blir det kalas i tre dagar. Torsdag o fredag kommer släkten o på  söndag är det barnkalas. Man lär väl vara helt slut innan den här veckan är över.

Grattis mammas stor tjej.

Älskar dig♥

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-17 13:05:44

Så söt hon är =))

Gratta henne så mkt från oss!

Postat av: Madde

Publicerad 2009-09-17 13:56:59

Hon ær så SØT!!! =) =)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-09-17 20:48:14

Grattis världens bästa tjej!!!!



Men Nette, du och din mammas orgie i my little ponnies, barbiehus och prinsesklännigar har SÄKERLIGEN gjort sitt till ;)

Postat av: AKP

Publicerad 2009-09-23 15:34:08

Sötis!!

Tänk vad hårfärgen kan förändras, otroligt!

Hon och Linis verkar vara så lika på något sätt. Jag bara "Känner" de =))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela