Livet på landet

Lördag

Publicerad 2009-09-26 21:47:53 i Allmänt,

Imorse när jag klev upp upptäckte jag att Josefin hade exorcist spytt i hela huset. Det var spya i hallen uppe, på mattan i vardagsrummet o på mattan i gästrummet. Varför måste djur alltid spy på mattor?!? Dessutom var det en mask i en av spyorna, bläää, kräkvarning. Så det blev till att åka på apoteket o köpa avmaskningsmedel. Hade ändå tänkte göra det för jag brukar avmaska hundarna o katterna varje höst o vår. Så nu är hela djurskaran avmaskade.

Vi var in en sväng på köpingen, köpte en vinteroverall till Yasmine o lite annat smått o gott. 
Ella-Karin hade ponnyridning med Lilleman utanför Albins så Yasmine passade på o ta en ridtur=) 
Åt lunch på Järnvägs pizzerian, kollade en sväng på småstjärnorna, eller vad det var, sen åkte vi hem. 

Vi har gjort höst i trädgården o plockat in allt från växthuset o grävt upp potatisen, nu har vi gröna tomater fulla köksfönstren som ligger på mogning.

Yasmine var på bio med Polly o några tjejer till o kollade på Nicke Nyfiken. Andreas blev nog gladast av alla när Polly frågade om Yasmine ville följa med för annars skulle han o Yasmine ha gått på den imorgon;-) 

Jag har rivit ut allt från klädkammaren o börjat måla men när jag kommit halvvägs så tog färgen slut=( Får se om jag tar en sväng till Rusta imorgon o handlar mer färg så det blir klart nån gång. Just nu ligger alla kläder ute i sovrummet.

Emma var o hämtade kaninburen idag så imorgon ska jag städa o göra klart därinne. Kaninerna har grävt massor av hål som måste grävas igen=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela