Livet på landet

Dåligt samvete

Publicerad 2009-09-22 10:47:08 i Allmänt,

Idag när jag kommer hem från jobbet kommer jag antagligen inte ha några kaniner kvar=(

Jag har efter mycket velande fram o tillbaka bestämt mig för att ta bort dem.
De börjar bli gamla o det är ingen som har nått intresse för dem. De sitter bara i sin inhägnad för sig själva.
Inte för att de lider av det eftersom de har varandra o stort utrymme att hoppa omkring o gräva på, men jag får ändå dåligt samvete av att de är lite "bortglömda". Har iofs grymt dåligt samvete för att vi ska ta bort dem också men det går snabbt o de behöver inte lida.

Jag hatar o ta bort djur, speciellt när de är friska. Det här är första gången jag tar bort djur som inte är sjuka. Jobbigt, men samtidigt har de inte varit en del av familjen på samma sätt som en hund eller katt blir men det är ju ändå en levande varelse.
Vem är jag att leka gud o bestämma att de inte få leva nåt längre?

Hoppas det är klart när jag kommer hem annars kommer jag antagligen att ångra mig igen...

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-09-22 11:53:07

Som sagt, de kommer inte hinna märka ens vad som händer. men jag vet ju hur det är...

Postat av: AKP

Publicerad 2009-09-22 12:48:35

Det ska jag ha i tanken! Det är ju så grymt svårt att slita sig :S :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela