Livet på landet

Kvällspass

Publicerad 2009-10-23 10:23:19 i Allmänt,

Idag börjar jag inte jobba förrens 15, sen jobbar jag till 19=( Tråkigt o jobba kväll på en fredag, men det är ju bara 4 timmar så jag hoppas det går fort.
Blev så eftersom jag bara jobbar halvdag på fredagar men de hade redan hunnit schemalagt en fredagkväll så då blev det ett kvällspass.
Jag känner att man blivit "bortskämd" med o slippa jobba sena kvällar o helger nu sen jag började på DHL. Tidigare när jag jobbade inom vården jobbade man ju varanna helg o storhelger. Jag skulle inte vilja gå tillbaka till det. Själva jobbet trivdes jag med men inte arbetstiderna.

Vi ska ta o göra oss iordning o åka in på köpingen. Jag ska kolla om jag hittar en skiddress till mig själv o en varmare jacka till Yasmine. Sen ska vi in på Colorama o handla färg o penslar så vi kan måla om matsalsgruppen i vardagsrummet, tänkte passa på nu när det var 25% på allt i butiken.

Jag pratade med pappa igår o tyckte vi kunde åka o handla färg o grejer så vi kan göra om hans badrum o kök, det skulle verkligen behövas. Han skulle fundera på det men blev glad att jag frågade.
Jag är så inredarsugen men det känns inte som att jag kan börja om här hemma med tanke på att det bara var nåt år sen vi renoverade sist. Det som är kvar är vårt kök men det har vi inte råd att fixa nu=(
Om nåt år när Yasmine blir lite äldre ska jag göra om i hennes rum, då ska hon själv få bestämma hur hon vill ha det.
Vi har ju en del småfix kvar som lister o fönster o sånt som kan behöva målas men det är så tråkigt. Det är mycket roligare att göra om ett helt rum så man verkligen ser att det händer nåt.

Nä nu ska jag ta o hoppa i duschen så vi får nåt gjort innan jag börjar jobba.
Jag ska skjutsa Yasmine till Jon innan jag åker o jobbar så får hon vara där tills Andreas slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela