Livet på landet

Godmorgon

Publicerad 2009-10-10 10:06:17 i Allmänt,

Jag vaknade strax efter sex imorse o kunde inte somna om, låg o vred o vände på mig tills jag bestämde att jag måsta gå på toa. När jag klev upp så vaknade Yasmine också.
Vi låg o kollade på TV i sängen o jag kunde absolut inte somna om, kände mig hur pigg som helst. Bråkade lite med Yasmine o älskling tills de klev upp=)
Jag o Yassan tog en dusch sen blev det frulle.
Jag har satt upp en till hylla i garderoben så nu har jag fått upp alla skor. Nu väntar jag bara på byrån...;-)

Igår blev det mys kväll.
Jag o Birgitta tog en kvällspromenad runt kyrksjön. Sen hem till familjen o kolla på Idol o mumsa chips=) Tyvärr somnade jag innan jag hann se vem som åkte ut. Måste kolla på hemsidan vem det blev. Hoppas Eddie eller killen som immiterade Zlatan, kommer inte ihåg vad han heter. Mariette är min favorit, fast jag tyckte inte hon var bäst igår. Tove (heter hon så) 16-åringen som gjorde sista uppträdandet, var helt klart bäst.

Ikväll var det meningen att jag skulle på tjejfest men jag kände att jag hellre ville vara hemma o ta det lugnt. Laga en god middag, kolla på en bra film o mysa.
Jon ska sova här inatt så vi ska ta o åka in o handla lite gottis som de kan smaska på ikväll. De brukar sitta på Yasmines rum o kolla på film o mysa. Gud vad jag använder ordet mysa mycket nuförtiden, men hösten är ju en riktig mysårstid så det bara blir så, hoppas ni inte blir alltför less på mig;-)

Nu ska jag försöka piska liv i gubben o få honom att göra lite nytta. Jag o Yasmine ska ta o ringa moffen sen ska vi in på köpingen o handla.


Verkar bli riktigt fint väder idag. Lutar åt en promenad o fix i trädgården.


Ha en mysig lördag=)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-10 20:36:55

HA tänk om man hade det "problemet", att man vaknade först av alla.



Här är det Olle som är superpigg vid 6-snåret, brukar göra några halvhjärtade försök att söva om honom, men det är slutar alltid med att jag får pallra mig upp och försöka gilla läget

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela