Livet på landet

Ramsjö

Publicerad 2009-10-24 15:41:05 i Allmänt,

Idag har vi varit o hälsat på farfar. Pappa o faster var också där o vi har städat o fixat. Jag plockade ur en hel frys med gamla bär. Två sopsäckar blev det.
Han har blivit så mager o skröplig farfar. Han har alltid varit en riktig stålgubbe o vig som få.




Jag o faster var nere i källaren o kollade o då jag hittade en gammal fotölj. Jag hade aldrig sett den förut men den hade visst stått i deras sommarstuga tidigare. Vi kollade med farfar om det var ok att jag tog den o det var inga problem.



Jag tyckte den var riktigt fräsch o fin. Jag har torkat av den o för närvarande står den i vardagsrummet. Jag har inte riktigt bestämt vart vi ska ha den än. Ev ska jag måla trät i någon färg men samtidigt är det lite charmigt att ha kvar det gamla, lite patina=) Känns kul att ha nåt från farmor o farfar hemma.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-10-28 21:27:26

Åh, jag saknar stålgubben, det var några år sedan morfar var honom.. =(

Men bra att han fick lite besök! Han blir juh så glad då! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela