Livet på landet

Utedag

Publicerad 2009-10-11 14:06:02 i Allmänt,

Barnen vaknade vid sex imorse men de pysslade på i Yasmines rum så vi låg o drog oss till klockan var åtta. Vi gick upp o åt frukost o sen klädde vi på oss ordentligt (var -5 grader ute) o gick ut o plockade ner studdsmattan. Jon skruvade loss alla stolpar o jag o Yasmine plockade ner dem, teamwork=) Sen kom Andreas ut o hjälpte till att plocka isär stommen. Jag hade tänkt att man kunde luta upp den mot väggen i carporten så man slapp plocka ner allt men den var för stor=(
Barnen var ute o lekte medans jag eldade upp den andra kasan, plockade o fixade ute o knäppte lite kort.


Fikapaus på stenen med varm oboj o riskakor.


En till som skulle vilja ha fika. Hoppas de tappar nåt.


Mammas snyggingar har spanat in nåt intressant.


Go kissen.

Barnen hade gjort en "bukett" av granris som de var o gav till Killan. Där blev de bjudna på kladdkaka.

De har varit ute sen halv tio imorse. De kom in o åt lunch o lekte en stund på Yasmines rum, sen klädde de på sig o gick ut igen. Jag ska ta o gå ut o kolla vart de tog vägen för nu ser jag dem inte. De har säkert stuckit till Killan igen...fast Andreas nyss sa åt dem att de inte fick. Tur att det bara är över täckten;-)

Märks att Yasmine också är en höstmänniska lika som mig. När hösten kommer vill hon vara ute mycket mer. På sommaren får man nästa tvinga ut henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela