Livet på landet

Gummikarda

Publicerad 2009-10-10 17:23:59 i Allmänt,

I början av veckan var jag på apoteket o köpte B-vitaminer till Loke o jag väntar med spänning på resultatet. Jag antar att det kommer ta någon vecka innan man märker någon skillnad så idag provade jag ännu en punkt på listan: gummikarda.
Att jag inte tänkt på det tidigare, det hade man ju alltid på hästarna när de fällde.
Jag var in i förrådet o rotade runt bland mina hästsaker o lyckade hitta en gummikarda.

Freja har börjat fälla sommarpälsen o så här såg det ut efter att jag borstat henne några minuter



Väldigt effektiv var den måste jag säga=)
Loke verkligen njöt när jag borstade honom. Till o med Freja verkade tycka det var skönt, annars brukar hon inte var så förtjust i att bli borstad.
Så med andra ord var gummikardan en riktigt full träff!





Josefin hittade en skön plats på kasan=) Hon låg o åmade o hade sig på mattan som jag kastat ut från hundgården. Luktade väl Loke o Freja om den.

Ber om ursäkt för de kassa korten men jag har fortfarande inte lärt mig alla inställningar på kameran. Ska ta o sätta mig med bruksanvisningen nån dag o försöka klura ut hur den funkar.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-10 20:40:13

Jag kom att tänka på en sån ryktsten, (konstigt det ser ut när jag skriver det, men visst heter dom väl så?) skulle inte en sån kunna vara något?

Postat av: Emma

Publicerad 2009-10-11 12:38:22

Åhhhh finaste hundarna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela