Livet på landet

Storrensning

Publicerad 2009-11-05 09:27:46 i Allmänt,

Vi blev hemma idag också för Yasmine har fortfarande feber, dessutom har hon börjat hosta lite så antagligen blir vi hemma resten av veckan.

Det är rätt så skönt att vara hemma o vaba för eftersom man själv är pigg så får man massor av saker gjorda.
Igår så började jag putsa fönstren(inte min favorit syssla) på nedervåningen o idag tänkte jag försöka hinna med de på övervåningen. Vardagsrumsfönstren spar jag åt Andreas, han ska ha nåt o göra han också;) Det känns skönt att ha det klart så slipper man tänka på det när man ska upp med julgardinerna.
Dessutom hann jag tvätta, städa, byta sängkläder o göra en stor rensning i Yasmines rum. Tre kassar med grejer slängde jag. Det mesta var papper o trasiga leksaker, två dockor smugglade jag också ner i kassarna, tur att Yasmine inte såg det.
Jag tror jag slängde minst 30 kammar o borstar till barbiedockor o my little ponys o ändå så slängde jag flera stycken förra gången jag rensade. Förstår inte vart de kommer ifrån. Skickar de med 10 borstar till varje Barbie eller?

Nu ska vi göra gipsfigurer som hon fick av mormor o H-O igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela