Livet på landet

Spooky

Publicerad 2009-11-05 09:11:25 i Allmänt,

Jag har länge kännt en obehagskänsla ibland i vårt hus men mest slagit bort det o tänkt att det är bara min mörkerrädsla men nu är jag inte så säker längre.
Det har hänt massor av konstiga saker den här veckan.

Ibörjan av veckan när Andreas kom hem så tände han lampan i hallen, plötsligt så slocknade den o han trodde att lampan gått men när han tryckte på lysknappen så tändes den igen. Den hade alltså knäppts av av sig själv...

På tisdag morgon när jag klev upp o skulle gå ner från trappen så hörde jag att det small o bonkade på nedervåningen. Jag tänkte att det är säkert katten som springer omkring men när jag kollade ner så stog hon bredvid mig o hundarna låg uppe o sov...

Igår när Andreas kollade på TV så bytte den kanal av sig själv...

Ibland när man ligger på övervåningen så låter det som nån springer omkring uppe på vinden. Jag brukar tänka att det är säkert för att huset är gammalt så det knäpper o har sig eller att det är möss men jag är inte så säkert på det nå längre...

Jag tror på andar o ett liv efter detta men när det händer mig själv brukar jag alltid förklara bort det o försöka hitta en logisk förklaring.

När vi bodde i Storhaga hände det massor av saker som jag däremot inte kunde hitta nån förklaring till så jag är övertygad om att det finns "spöken" men jag vill inte ha dem i mitt hus.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2009-11-05 15:14:12

Då slipper du ha mej på besök då!!!

Postat av: AKP

Publicerad 2009-11-06 03:06:04

Fråga dom vad dom vill och tala om högt för dom att du inte vill ha dom hos dig. Att du inte vill dom något illa men att du gärna ser att dom flyttar ur ditt hus!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela