Livet på landet

Otur med djur

Publicerad 2009-11-12 18:21:13 i Allmänt,

I tisdags tror jag verkligen att djuren i min närmsta närhet slagit sig samman o bestämt sig för att driva mig till vansinne!

Det började när jag kom hem vid sextiden, då står grannens häst på vår gräsmatta.
In o rota fram ett hunkoppel o försöka fånga honom. Det tyckte inte han var nån bra idé så han drog iväg i fullt sken över gräsmattan o sen var han borta. Det var kolsvart ute så jag hade ingen större lust o irra runt o leta efter honom. Fick tag på granne till slut så de fick gå ut o leta efter honom.

Sen när jag kom in i badrummet så har Josefin klöst sönder vår sprillans nya badrumsmatta(jag lade dit den kvällen innan). Hon har suttit o dragit ut små trådar ur den så den var bara o kasta.
Dessutom berättade Andreas att Loke hade tuggat sönder en del av bädden som de har ute i hundgården.

Som om det inte vore nog med jävelskap så vägrar Loke att komma in på kvällen. Vi stod o ropade över 30 min innan han behagade sig komma. Hade bara fattats att han skulle ha rullat sig i hästskit också, då hade jag nog helt ärligt strypt honom.

 

Nä nu måste jag ut o hämta ved kan inte dra på det nå längre. Ska bara plocka upp Yasmine ur badet.

Andreas jobbar över ikväll också, får se när han kommer hem. Hoppas de blir klara ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela