Livet på landet

Mitt nya liv

Publicerad 2009-11-11 19:20:44 i Allmänt,

Idag inleds fas två i mitt nya hälsosammare liv.

Fas ett har varit att sluta röka o det har gått bra=) Jag rökte några cigg på halloween men annars har jag varit rökfri i 3 veckor o det känns hur lätt som helst. Har bara kännt mig sugen någon enstaka gång.

Fas två är att gå ner i vikt.
För att nå min önskevikt så behöver jag gå ner minst 20kg men första målet är att tappa minst 10kg innan sommaren. Jag ska börja med att dra ner på portionerna, äta nyttigare o röra på mig mer.
Idag har matbiten gått bra nu är det motionen som återstår. Jag ska ta upp motionscykeln i sovrummet så jag kan trampa några kilometer medans jag kollar på TV=)

De dagar jag hinner ska jag gå ut o gå, det behöver både jag o hundarna. Synd att det är så mörkt när man kommer hem. Det är inte direkt lockande att gå ut o gå i skogen när det är kolsvart ute. Det blir till att ta bilen in på köpingen o gå runt sjön.
Sen när jag kommit igång lite ska jag nog lösa träningskort på Pace.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-11-12 09:27:18

Fan va du är duktig då!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela