Livet på landet

Halloween

Publicerad 2009-11-01 10:47:48 i Allmänt,

Det blev en liten halloweenfest igår=)
Vi satt o pysslade o spökade till det i fredagskväll när vi kom på att vi skulle nog ha en fest ändå. Vi var väl lite sent ute o börja bjuda folk på fest kvällen före men det blev några stycken ändå.

Så här snygga var jag o Yasmine (Andreas sa att han var utklädd till fattig bilmekaniker)

Spökprinsessan

 


Kan ni gissa vad jag var utklädd till? Moa o Miranda gissade rätt på en gång.


Några bilder från utsmyckningen. Synd att det blir så ljust med blixten. I verkligheten var det mörkt o bara några ljus som var tända, såg lite "spökigare" ut då.

 
Till mat blev det blodiga fingrar med grönt mos, ödlelår, mögliga maskar o kräkas, mums.



Robban var utklädd till soldat.

Pappa hade klätt ut sig till nåt al qadia inspirerat, kanske var det Usama bin laden, men jag hann inte knäppa nåt kort på honom=(
Annars var det ingen mer som var utklädd, tråkmånsar.

Jag kom på nu att jag glömde knäppa kort ute. Där hade vi snickrat ihop kors o satt upp, gjort pumpagubbar o tänt massor av ljus så det såg riktigt läskigt ut.

Nu har vi städat undan allt o ska nog ta o gå ut en sväng i det fina vädret. Barnen hoppar o studsar på övervåningen så jag tror nog de skulle behöva ut o springa av sig en sväng.

Vi var iväg o tände ljus på gravarna i går eftermiddag. Det var synd att vi inte kunde åka dit lite senare för jag tycker det är så fint när det börjar bli mörkt o man ser alla ljus som är tända. Vi kanske kan åka förbi en sväng ikväll o kolla.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-04 11:19:25

Så snygga ni var =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela