Livet på landet

Varmare breddgrader

Publicerad 2009-05-05 18:18:35 i Allmänt,

Idag blev det pasta sås med harricoverts till middag. Jag o Yasmine var lite onyttiga o åt glass o chokladsås till efterrätt=) Jag gjorde egen chokladsås o den blev jättegod. Jag tog lika delar socker, kakao, vatten o sirap (lite mindre sirap) o en nypa salt o kokade ihop det. Sen blandade jag i lite hackad blockchoklad som fick smälta ner i såsen, smaskens.

På torsdag åker mamma o Hans-Olof till Cypern, tror jag det var, o på lördag sticker Frida o Jimmy iväg till Tunisien. Jag vill också åka utomlands=(
De har superbilliga sista minuten resor nu före sommarloven. Under 2000:- för en vecka i Tunisien på ett 4 stjärnigt hotell. Det skulle gå på under 6000:- med allt inräknat för mig, Andreas o Yasmine!
Men vi har varken tid eller råd o åka nu. Hoppas verkligen att vi hinner spara ihop tillräckligt med pengar o att vi får semester så vi kan åka till Thailand efter jul. Det skulle vara så mysigt o komma bort ett tag o bara slappa o ha kul. Roligt för Yasmine o Andreas också som aldrig har varit utomlands. Jag har bara varit iväg en gång när jag var 13 så det är verkligen på tiden att vi tar oss iväg.


Thailandhotell Bungalow i Thailand


Skulle inte var så tokigt o ligga här o sippa på en paraplydrink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela