Livet på landet

Nya tag

Publicerad 2009-05-13 20:22:25 i Allmänt,

Idag har jag varit iväg o jobbat o det har gått rätt så bra. Så länge jag sitter rätt o inte gör några hastiga rörelser så går det bra. Jag lade mig i massagestolen på jobbet o det var riktigt skönt även fast det gjort j-vligt ont också.

Jag o Birgitta var ute på en liten prommis efter maten o det kändes så skönt o komma ut o röra sig lite, det blir alldeles för lite av det nu för tiden=( Jag har bestämt att jag ska ta åtmintone en promenad om dagen, sen spelar det ingen roll om det bara blir nån kilometer bara jag kommer ut o rör på mig. Så småningom, när jag fått upp flåset lite, ska jag börja o springa. Jag hade kunnat gått mycket längre idag, det var så skönt o komma ut, men Andreas skulle iväg o fiska så det blev en kort promenad. Birgitta berättade att de har gjort en ny väg upp på berget som man kan gå runt o det är ca 5 km. Vi ska gå där nån dag när vi har lite bättre med tid. Det är så mycket roligare o gå när man har nån med sig som man kan prata med.


Fruktfrossa.
Kiwi o melon är så gott, tyvärr älskar Yasmine också melon så jag måsta dela med mig...

Appropå mat så har jag lurat i Andreas o Yasmine svamp idag=D Jag gjorde köttfärslimpa till middag o i vanliga fall brukar jag blanda i löksoppa men nu hade jag inte det så jag provade med kantarellsoppa i stället. De mumsade i sig o tyckte det var lika gott som vanligt. Jag väntade med o berätta det tills de hade ätit klart, moahah elaka jag, o tänk de överlevde fast de hade ätit SVAMP. Annars är de super fjantiga när det gäller att äta svamp, speciellt älskling. Trots otaliga försök att få honom att smak nåt med svamp i så har jag aldrig lyckats. Men nu är det bevisat att det bara är fjant. Näst på listan står ädelost, undra hur jag ska kunna lura i honom det...



Tok fröken.



Nu så här mot sommaren när det inte blir så mycket eldning så kan man använda vedhyllan till förvaring av andra saker istället.
Det är så skönt o slippa eldningen ett tag nu, det blir så dammigt o skräpigt av veden. Nu kan man tända nån brasa som mysfaktor lite då o då istället.

Nu har jag en liten gofis i knät som skulle ha gått o lagt sig för länge sen. Hon sitter o kollar på Ronja Rövardotter på TVn. Varför visar de ett barnprogram så sent på kvällen, de flesta barn brukar väl ligga o sova vid den här tiden? Vi ska ta o gå upp o läsa saga nu.

Kommentarer

Postat av: Gumman

Publicerad 2009-05-14 07:51:53

Det är väl lika på disneykanalen, sänder till 22.00. Då är det ju liksom kvällen tycker jag.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-14 12:59:43

Ha ha ha..Skulle kunna betal dyra pengar för att få se han min när du berättade om svampen ;) Underbart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela