Livet på landet

Lördag

Publicerad 2009-05-03 16:58:56 i Allmänt,

I lördags var det soligt o varmt väder på förmiddagen, blev lite "sämre" framåt kvällen men det var fortfarande varmt med tanke på att det bara är i början av maj.
Vi var iväg på Granngården o handlade jord o kogödsel.
Jag har fyllde på med ny jord o gödsel i växthuset så nu är det klart o börja plantera därinne. I år ska jag plantera salladen där istället för ute i landet, det blir lättare o hålla efter ogräset då. Rensa ogräs är inte direkt en av mina favorit sysslor...

Yasmine o Jon planterade smultronfrön o smartiesgodisar=) Får se om det växer upp några godisträd till sommaren.



De skrev sina namn på krukorna så de kunde se vems frön som växte fortast.


Det var lite pilligt för fröna var pyttesmå.

Jag planterade basilika- o timjanfrön för de skulle försås innan man planterar ut dem.

Yamine o Jon har lekt med varandra hela helgen o de har varit hos moffen o cyklat omkring i Söromberget o lekt med alla barn som bor där. Det är lite synd att man måste upp på stora vägen för o ta sig till Söromberget härifrån oss, annars skulle Yasmine kunna cykla/gå till moffen själv om han mötte upp henne. Alla hennes kompisar bor ju där.
Man märker att hon börjar bli stora tjejen nu när hon kan sticka iväg till kompisar själv, fast jag är lite hönsmamma o vill helst veta vart hon är hela tiden. När de är i Söromberget cyklar de ju omkring bland gårdarna hela tiden så man hinner inte alltid med o se vart hon tar vägen. Samtidigt så är det ju bra att hon vågar gå till kompisar o leka själv. Det är nog bara o inse att hon börjar på o bli mer o mer självständig min lilla prinsessa.

På kvällen var vi bjudna till Emma o Per-Åke. Vi grillade, igen=), o satt o pratade. Barnen lekte o busade. Det var ett tag sen de träffades nu så jag tror att de hade längtat lite efter varandra.


Yasmine passade på o gosa med Olle.


Yasmine, Olle o Oscar. Victor låg o sov när vi kom så han blev inte med på nån bild.
Han var så söt när jag skulle väcka honom, för han hade somnat på soffan, jag höll på o buttade på honom o försökte få honom o vakna men han var helt livlös men när jag sa att Yasmine var här så slog han upp ögonen på en gång o la av värdens smil=) 

Vid elva tiden började Yasmine bli trött så Emma skjutsade oss hem.

Tack för en trevlig kväll Emma. Det får vi göra om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela