Livet på landet

Cykelträning

Publicerad 2009-05-19 20:20:44 i Allmänt,

Nu har vi tagit bort stödhjulen på Yasmines cykel.
Moffen körde på hennes cykel i helgen så det ena stödhjulet gick sönder, ni kan tro att han fick trät av lilla fröken=) Det var ju tur i oturen för nu hade hon inget annat val än att ta bort dem. Jag har försökt med det i över en månad nu men hon har vägrat tidigare.
Jag, Yasmine o hundarna tog en tur till gumman o Micke. Jag fick absolut inte släppa taget om cykeln så det var bara o springa efter, det är tur att hon har ett handtag på den annars hade man väl fått ryggskott. Det var lite ovant i början eftersom hon är van att hon bara kan stanna o sitta still på cykeln. På vägen dit gick det jättebra men när vi skulle hem var hon lite småsur för att hon inte fick stanna längre o leka med Jon så då blev det en del gnäll o grin. 
Hon skulle träna mer i helgen när hon ska vara hos mommen o Poppa sa hon. Det är ju lite lättare o cykla där när det är asfalt.

Andreas o pappa var hemma o kämpade på med veden. Man börjar se ett slut på det hela nu, för stunden iaf. Men snart kommer PJ med lika mycket ved till?! Vi får nog spara en del till nästa år, vi har så det räcker ändå.

Imorse var sotarn hit o gjorde en säkerhetsinspektion. Som tur var hann de komma innan jag stack iväg på jobbet.
Fick lite träta för att vi inte hade nån stege eller halkskydd på taket, den åkte ner i vintras när det rasade snö från taket. Sen tyckte de att vi hade dåligt med brandvarnare. Jag förklarade att vi hade flera stycken men att vi tagit ner dem för att batterierna tagit slut... inte så populärt. Jag lovade att vi skulle skärpa oss o åka o köpa nya batterier så fort som möjligt. Det blir så lätt att man glömmer bort sånt men det är ju en väldigt billig livförsäkring, speciellt när man eldar så mycket som vi gör på vintern.

Kommentarer

Postat av: Gumman

Publicerad 2009-05-19 21:10:30

Vi syns på torsdag. Tack för erbjudandet. Ha en bra kväll.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-20 07:54:04

De kommer hit i morgon till oss med... Eller nästa vecka var det förresten, vanliga sotarn nu, och inspektion nästa vecka ...

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-20 14:48:59

grävningen påbörjas nu ikväll tror jag, så den där uteplatsen blir väl klar innan juni är över i alla fall. Vi har ju en hel del annat också att stå i, och eftersom P-Å inte tar ut nå semester i år så blir det ju mindre gjort här hemma med...



De tär orättvist, för om man jämför mej med honom så verkar jag väldigt lat, men så ser jag inte mej själv, men det är klart, jag kn verkligen njuta av en dag på stranden, och det kan inte han..Han bara sitter och kollar klockan, och undrar när vi ska hem...Trevligt sällskap va?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela