Livet på landet

Fest i Hybo

Publicerad 2009-03-29 20:46:20 i Allmänt,

Idag är man lite halvseg efter gårdagens festligheter=) Vi kom hem nån gång efter fyra inatt. Vi har legat i sängen o slöat tills klockan var över två idag. Skönt o ligga o dra sig men jag får så dåligt samvete när man bara slöar bort halva dagen, fast man måste ju få göra det ibland också. Känns lite tråkigt att man missar en timme nu när man ställt fram klockan=(

Yasmine kom hem från mommen vid halv fem tiden o då bakade vi pizza, mumsigt=)

Festen i går var jättekul. Nästan alla var uttklädda i diverse fantasifulla kreationer. Vi åt massa god mat, lekte lekar o dansade hela kvällen. Stämningen var på topp.
En av lekarna var spansk julafton, när man ska snurra runt en pinne o sen försöka springa, vi skulle snurra 7 varv runt en hink sen springa till resten av laget  o bytas av. Det blev inte så mycket sprunget för mig, jag lyckades ta mig några steg framåt sen for jag i golvet. Jag har ett stort blåmärke på höften som minne efter det=D  Jag har aldrig klarat av det där, far alltid i backen. Andreas halkade omkull när han skulle springa så han slog huvudet i golvet. Han har en stor bula i huvudet idag, stackarn.
Här kommer massor av bilder från festen.



Så här snygga var jag o Andreas=)


Födelsedags barnen, Carina o Frida


Är dom inte snygga så säg?


Frida rumpar upp sig=P

Här sitter vi o äter av den goda maten.



Alla sjöng o klappade med när bandet spelade


Bandet som bestod av Fridas pappa o bror, Uffe från bonde söker fru o en kille som hette Tony. Det var första gången de spelade tillsammans men de var jätteduktiga. Kvällen till ära hade de döpt bandet till UlfTonyz.


Carina o Frida sjunger Fattig bondräng


Här har Frida kommit på vems idé det var att de skulle gå upp o sjunga=D Jag är heeelt oskyldig...


Här öppnar de presenterna från oss. Vi var ca 10 st som gick ihop o köpte biljetter till en konsert på Orhalla, ett present kort på Kicksaloon o en korg med lite av varje som de kan tänkas behöva på konserten.


Här har de fått en burk med nåt mystiskt innehåll som de håller på o analyserar o funderar på om de ska våga öppna den eller inte=D


Sen fick de rensa fisk o stycka griskött. De fick även med ett grishuvud. Det luktade inte hallonpaj direkt... Det var presenten från Eva.


Jag o älskling


En något överförfriskad älskling röjer  loss på dansgolvet=D

Det var en riktigt lyckad kväll. Tack så mycket goa Frida o Carina för att vi fick komma!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-03-29 21:45:51

Är det verkligen sant? Att andreas har dansat menar jag?!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-30 12:13:54

Ser ut att ha varit en jätterolig kväll!

Och så snygga ni var =)

Postat av: Frida "pinglan" Hultin

Publicerad 2009-03-30 15:04:02

Vilken hög av läckerbitar det var =)

Och apropå sången, jag vet en som snart fyller 30! Vi har ju ett tag på oss att planera det också =P

Postat av: Nette

Publicerad 2009-03-30 16:48:29

Men Frida nu förstår jag inte alls vad du menar. Jag är ju heeeelt oskyldig...skulle väl aldrig komma på tanken o göra nåt sånt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela