Livet på landet

Små solstrålar i regnet

Publicerad 2009-06-11 20:45:33 i Allmänt,

LjusdalsPosten var o hälsade på när Yasmines dagis hade tält övernattning i Lillhaga. Här kan du läsa en del av artikeln. Tyvärr var inte hon med på den bilden men i riktiga tidningen så kunde man se henne på en bild=)

Har sagt det förut men jag måste säga det igen att vi har verkligen ett super dagis. Jag menar, hur många andra dagis är det som hittar på så mycket som Ladan gör? Jag vet inget.
I början var jag lite skeptisk o funderade till o med på att byta dagis ett tag men det är jag verkligen glad att jag inte gjorde. Det fungerar så bra med allt o jag är så nöjd. Sen är det klart att det är ju alltid vissa små saker som man stör sig på men så är det ju på alla dagis.
Om Yasmine nån gång skulle få ett syskon så hoppas jag att det barnet också får gå på Ladan.

Nu har jag redan börjat bli nervös för nästa höst när hon ska börja 6-årsgrupp, antagligen blir det på Stenhamre. Min lilla snuttis där bland alla stora stygga barn. Blir nog till att smyga i buskarna o hålla koll så ingen är dum på henne för den unge som rör Yasmine kan förberda sig på en rejäl omgång. Grrrrrrrrr. Passa er alla skitungar!!!
Kanske dags att hon får börja träna karate med faster så hon kan dänga ner alla som vågar sig i närheten av henne=)

Jag är en sån där (hemsk) mamma som kan riva i åt ungar jag inte känner om de är elaka på Yasmine. Sen får föräldrarna tycka vad fan de vill. Håll reda på era snorungar istället!
Onda ögat brukar komma fram lite då o då om man är ute på t.ex nån lekplats. Om blickar kunde döda skulle jag vara skyldig till många barndråp.



 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-06-12 06:53:22

Hahaha!! Onda ögat ;) Det finns nog inget som kan vara mer framkallade av fara än föräldrar som inte håller ordning på ungarna... Men alla är ju olika!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela