Livet på landet

Fredag

Publicerad 2009-06-05 20:34:56 i Allmänt,

Ikväll, fredagen till ära, lyxade vi till det med efterrätt. Det blev chokladpudding o grädde. Det var så länge sen jag åt det sist o jag blev så sugen på det när vi var o handlade häromdan.

Nu har jag äntligen grävt klart rabatten på kortsidan av huset. Allt ogräs är bortgrävt o ny jord o gödsel är påfyllt. Nu fattas det bara blommor. Funderar på att plantera rosor o nå marktäckande blommor där. Jag ska kolla runt lite vad som skulle kunna passa. Är det nån som har nått förslag så tar jag tacksamt emot det. Är verkligen helt "grön" när det gäller växter. 

Imorgon ska vi till Victor på kalas o sen blir det grillning på kvällen, hoppas på finväder så man kan sitta ute.

Det var en som ringde på skänken som jag lagt ut på annons så nu är den såld=) De kommer o hämtar den på söndag så då är vi en skänk fattigare o en tuenlapp rikare=) Pengar som går till resekassan. Ni ska tro att jag är bra sugen på att ta de där pengarna o handla grejer för istället men ajabaja inte röra de ska vi ha till resan;)
Jag har funderat några gånger på att måla om den o ta in den men jag har ingenstans att ställa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela