Livet på landet

Babbel

Publicerad 2009-06-15 21:08:24 i Allmänt,

Har precis satt mig i soffan med en skål med glass, syndigt så här på en måndag men gott är det=)
Hann med o klippa gräsmattan mellan regnskurarna o det var välbehövligt. Det var nog över en vecka sen vi klippte sist, som den växer skulle man behöva klippa minst två gånger i veckan.
Sen kom Gumman o Micke o snodde våran gräsklippare;) även fast jag är tveksam till att de kommer kunna klippa den där djungeln till gräsmatta med en vanlig gräsklippare=P fram med slåttermaskinen o ta in hö på en gång istället=D

Nu lyser faktiskt solen ut så det finns hopp om en solig midsommar=)

Jag o Yasmine har börjat rensa ur i hennes garderob. Vi har lagt alla vinterkläder o urväxta kläder o skor i kartonger som ska ut i förrådet.
Har lite svårt o koncentrera mig på o skriva för Andreas sitter bredvid o läser drinkrecept som jag lyssnar på med ett halvt öra samtidigt som jag försöker skriva. Han håller på o leta nån somrig, god drink till midsommar. Finns ju några o välja på men de flesta ska man ha så mycket konstiga ingredienser i.
Nån som har nåt bra förslag?

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-06-15 23:57:51

P2 är en av mina favoritdrinkar! Vaniljvodka, äppelsours, lime och sprite! MUMMS!!! =) =)

Postat av: Gumman

Publicerad 2009-06-16 09:02:17

det blir nog en rundbal skulle jag tro. jag hade en fläskfile.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-06-16 09:29:11

God sprit, bär och is, in i mixern tillsammans med lite soda om man vill ha kolsyra.. Som glass, fast roligare ;)

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-06-16 12:00:51

En stor stark o hotshot

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela