Livet på landet

Jag lever fortfarande...

Publicerad 2009-06-03 18:53:53 i Allmänt,

Börjar väl bli hög tid för en uppdatering här på bloggen nu, eller vad tycker ni?

Den senaste veckan har det varit jobb o trädgårdspåtning som har upptagit den mesta av min tid. Det gäller ju att passa på o vara ute o njuta av finvädret, det känns inte så speciellt lockande att sitta inne o blogga då.
Jag har grävt rabatter, rensat ogräs, planterat blommor o gjort iordning drivbänken som jag snickrade tidigare så nu är den fylld av jordgubbsplantor. Längtar till man kan äta solmogna jorgubbar direkt ifrån landet, mums.



I helgen kom Sigge över så vi grillade lite o sen var vi iväg på Torön o svängde våra lurviga till Stöldgods. Det var trevlig stämning men inte så mycket folk som vi hade trott.
På söndagen var vi på dop. Det var lilla Liam som döptes. Efter dopet blev det tårta o kaffe hemma hos Gumman o Micke.


Frukost ute i morgonsolen.


Igår bar det iväg till Furuvik med dagis=) Bussen gick 7:30 o vi var framme i Furuvik vid 11 tiden. Som vanligt så regnade det, har gjort det alla tre åren som vi har varit dit, men numera så är man ju rutinerad så jag hade packat med regnkläder o paraplyer till både mig o Yasmine, jag hade till o med packat med en sopsäck att lägga packningen i så den inte skulle bli dyngsur=) Man lär av sina misstag;-) Som tur var så höll inte regnet i sig alltför länge så när det var dags för karusell åkning var det alldeles lagom väder, inte för varmt o inte för kallt o blött heller.
Yasmine o Tora åkte karusell nonstop från 12-16. Det var så skönt i år när hon fick åka själv, utan vuxen. I år vågade hon åka spöktåget också, fast då fick fröken Anna-Maj åka med för Tora tyckte det var lite för läskigt o det kan ju vara skönt att ha någon vuxen att hålla i handen om det blir för läskigt;-)
Det var jätte nära att Yasmine skulle vinna en jätte chokladkaka, bara ett nummer ifrån, attans jag som verkligen såg framför mig en orgie i chokladfrosseri o så hoppar det j-la hjulet ett snäpp till=(
Strax efter 17 gick bussen hem o vi var framme vid dagis vid 19:30. En lång men rolig dag=) Yasmine sa flera gånger att hon hade haft jättekul o det är ju det som är huvudsaken=) Nu hoppas jag verkligen att hon lever på det här ett tag så hon glömmer bort cirkusen imorgon... Jag är emot cirkusar med djur eftersom jag tycker det är djurplågeri att trycka in djuren i små vagnar o åka land o rike runt o tvinga dem att utföra massa förnedrande o onaturliga konster.
Däremot har jag inte hjärta att vägra låta henne gå på cirkus om hon själv absolut vill gå men jag har förklarat för henne varför jag inte tycker om cirkusar, att det är för att jag tycker synd om djuren. När jag sa det till henne så sa hon: Men mamma djuren på Dumbo tycker ju om att vara på cirkusen för de ser ju glada ut hela tiden=)
Varför måste de sätta upp cirkus skyltar på varenda lykstolpe inom en mils radie så fort det är cirkus???

Här kommer lite bilder från Furuvik:


Vi började inne i regnskogen där de har bla massa olika reptiler. Lite svårt o knäppa kort när det reflekteras i glaset men ni ser nog vad det är ändå.


Sen bar det iväg till grillplatsen där vi grillade korv o åt matsäck.


Fotomodellerna posar.


Inne i orangutanghuset.


Vi ska gå hand i hand genom livet du o jag...


Det såg verkligen ut som om påfågel satt o posade där uppe.


Mata getterna var roligt, helst med ett grässtrå i taget...


Slut på gräs. Kolla in tungan på geten nere i hörnet=)


Hoppla! Tyvärr hade inte ponnyridningen starta än men de fick iaf sitta o låtsas köra vagn.


Äta sockervadd var det som Yasmine hade tjat mest om innan vi åkte. Sött o kletigt, lätt att det hamnar över hela aniktet.


Sen var det dags för karusellåkning.


Lilla fritt fall, en av favorit karusellerna.


Tuta o kör.


En anka på kroken...


...då vann man ett gosedjur.



Flera duktiga ciruksartister gick omkring på styltor, cyklade på höga enhjulingar, jonglerade o låtsades att de var robotar.

Vi hade en super mysig dag o alla var glada o nöjda.

Nu blev det ett riktigt långt inlägg, hoppas att det kompenserar för att jag varit "borta" så länge=)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-06-04 08:13:20

Visst är det väl jobbigt, då cirkusfebern slår till..

Jag har äntligen lyckats prata mej ur besöket, men mest beroende på Snålhet. För jag sa att de gärna fick gå, men betala själva, och det gjorde susen sörru! Oscar ville heller spara sina pengar ;)

Postat av: Madde

Publicerad 2009-06-04 11:48:16

Ni ser ut att ha haft en toppendag trots regnet! =)



Vi trivs JÆTTEBRA (och det ær en underdrift..), det ær så fint och fræsht och 1000gånger bættre æn Osterhus! Snart får vi nternet och då blir det ændå bættre! =)



Kramar!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-04 19:38:34

Härliga bilder, kul med en liten uppdatering äntligen =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela