Livet på landet

Semester

Publicerad 2009-07-21 13:22:51 i Allmänt,

Taskigt med uppdatering nu men jag har ju faktiskt hade bättre saker för mig, haft semester tex=)
Sen så är Linda o barnen hemma o hälsar på så vi har umgåtts med dem rätt så mycket.
Dessutom har vi tagit tag i städningen som hade halkat efter lite på sistone.
Älskling har putsat fönster o jag har dammat o bytt gardiner så nu är det riktigt fint o sommarfräscht, bara golven kvar som jag tänkte jag skulle ta ikväll. Sen har älskling några fönster kvar o putsa.

Vad har jag gjort sen sist då?
I lördags var jag, Linda, Emma o barnen på karnevalen i Färila. Efter karnevalen gick vi på marknaden o åkte karuseller. Det är ju skönt med fin väder men det hade gärna kunnat vara lite svalare, det blir så jobbigt att springa o trängas med massa folk när det är stekhett ute o det känns som man ska flyta bort. Men vad gör man inte för sina små älsklingar.

I söndags var vi till Emma o P-Å o hälsade på, sen på kvällen var vi bjudna till mamma o H-O. Det blev grillat med jorgubbar o glass till efterrätt.

I måndags följde Yasmine med mommen o H-O till Bollnäs på lite shopping. Hon kom hem med en kasse med skor, kjol o diverse leksaker. Jag o Andreas åkte in på POs o skulle köpa minneskort till kameran men tror ni de hade fått in det? Nej det var restat. Vi var runt hela Ljusdal men det var slut överallt! Jag blir så less. Har man köpt en kamera så vill man väl kunna använda den också. Ska prova o åka in imorgon igen o se om det har kommit. 
Vi hittade ett på dustin.se men då skulle de ha 178kr i frakt! För ett litet minneskort! Nej tack då får det vara.

Nu ska vi snart åka in o handla för imorgon blir det tjejfest. Det blir jag, Sigge, Linda o Emma. Vi ska grilla, dricka lite vin o snacka skit sen blir det ev utgång, vi får se.

Lite tråkigt semesterväder än så länge men samtidigt är det skönt för då kan jag få undan städningen så har man det gjort o kan bara njuta av semestern sen=)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-21 17:52:22

Vet du nån som vill ha kaniner?! Mathilda ringde mej, och du vet ju hur jag är.... men man kan ju bara inte låta dem dö...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela