Livet på landet

Bad o solsting

Publicerad 2009-07-01 21:53:24 i Allmänt,

I måndags hade jag tagit föräldraledigt så jag skulle kunna vila upp mig efter helgen i Umeå. Nu kom vi i o försig hemma i hyfsad tid på söndag men det kan ändå vara skönt att bara ha en slappar dag.

Jag o Emma tog med barnen o åkte till stranden.
Det var iskallt i vattnet! Jag brukar inte vara en badkruka i vanliga fall men nu klarade jag bara att gå i till jag hade vatten över knäna sen blev det kärring bad (plaska upp lite vatten på armarna) o snabbt upp o lägga sig i solen igen.



Yasmine roar sig i lekparken medans hon väntar på att Oscar o Victor ska komma.


Yasmine tyckte också att det var lite kallt i vattnet så det blev mest till o doppa fötterna.


Victor, Olle o Yasmine

Efter att vi varit på stranden i ungefär en timme klagade Yasmine på att hon var trött o hade ont i huvudet o hon ville lägga sig på en filt o vila lite. Jag fick bre på henne en handduk för hon frös. Hon somnade nästan på en gång o sov i över en timme. Jag förstod på en gång att det var nåt som var fel för det är inte likt henne o ligga o vila så där.
När hon vaknade var hon alldeles vimmelkantig o fortsatte klaga över huvudvärk. Vi åkte hem o när jag kollade tempen så hade hon 38,6. Jag försökte få henne att dricka vatten o spolade av henne med svalt vatten.
Jag tyckte så synd om henne hon bara grinade o sa att hon hade ont i huvudet.
Hon fick lägga sig på golvet under fläkten o sen gav jag henne en Ipren. Efter det tog det bara en kvart så var hon pigg o uppe på benen igen.
På kvällen hade hon 39,1 i feber så hon fick stanna hem på tisdagen också.
Det var säkert värmen o att hon inte hade druckit tillräckligt med vatten som gjorde det. Nu springer hon omkring med en vattenflaska hela tiden o säger att man måste dricka mycket vatten annars får man ont i huvudet=)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-02 07:37:25

Det är ju tur att dom lär sej ändå ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela