Livet på landet

Gott o blandat

Publicerad 2009-01-29 20:51:09 i Allmänt,

Nu har jag äntligen påbörjat projekt göra-om-i-datarummet. Har målat taket ikväll, skönt o ha det jobbigaste överstökat. Det är ju så jobbigt när man ska stå med händerna över huvudet o måla, dessutom får man nästan nackspärr när man står halvt bakåt lutad o kollar upp i taket. Men nu är taket vitt o fint o det är mitt hår också. Får starta en ny trend på jobbet imorgon med vit prickigt hår, nice=)
Imorgon ska jag försöka hinna med o strycka vägarna en första gång. Eftersom det är grönt nu o jag ska måla över med en nästan vit färg så kommer det antagligen o blir några strykningar. Det är väl det tråkigaste när man håller på o målar, att man måste vänta på att färgen ska torka. Förhoppningsvis så är det färdig målat o torkat tills söndag så jag kan börja möblera därinne, längtar.  

Har ringt o pratat med veterinären om Lillivillie i kväll o jag ska prova att ta ett kissprov o lämna in så de får kolla om det kan vara urinvägsinfektion. Hon trodde inte det men vi kollar iaf. Annars fanns det nån slags doftgrej som man kopplar in i eluttaget som ska avge en doft som verkar lugnande, för kissandet kunde även bero på att hon är stressad. Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig är problemet för hon är och har alltid varit lite skvätten o orolig av sig. Doftgrejen fanns o köpa hos veterinären så jag ska prova o köpa en sån, skulle ju vara underbart om det funkade. 
Om inget av detta funkar så blir det tyvärr avlivning men då har jag verkligen gjort allt jag kan o kanske får jag lite mindre dåligt samvete för vad jag måste göra...hoppas jag.

Nä nu får jag ta o skriva om nåt lite roligare.

Tänkte dela med mig av ett middags tips.

Kasslergratäng

Man skivar kassler o steker den så den får lite färg, om man vill kan man krydda med peppar. Sen lägger man skivorna i en ugnsform, lägger ananas- o tomatskivor över o på det några lätt kokta broccoli buketter. Häll lite av ananasspadet över o strö över riven ost. Kör i ugnen på 200 grader tills osten fått lite färg.
Servera med klyftpotatis, beasås o en god sallad. 
Eftersom jag föröker hålla igen lite på kolhydraterne så skippade jag potatisen o åt bara sallad till.
Går lite si o så med bantningen just nu. Jag måste köpa en våg i helgen så jag kan väga mig o se resultat. Det funkar bäst för mig, spelar ingen roll om det blir 0,5 eller 1 kg i veckan bara jag ser att det händer nånting. Jag är så less på min vikt just nu, blä. Inga kläder sitter snyggt längre.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-29 21:06:10

Annanas i mat har aldrig varit min grej, men annars hade det säkert varit gott!!! Men jag ska nog lära mej det..

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-30 09:38:41

nej du tack.... vin kommer jag nog aldrig lära mej... Blä!!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-30 17:04:32

Lycka till och hoppas det funkar med den där doften!



Dum fråga men hur tar man kissprov från en katt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela