Livet på landet

Busig kissekatt

Publicerad 2009-01-30 21:35:38 i Allmänt,

Nu har jag målat väggarna i datarummet en första gång, måste måla en eller två gånger till så det täcker riktigt. Vilken skillnad det blir, kommer bli riktigt bra när det är klart.
Igår när jag målade taket så gick jag ut en sväng o när jag kom tillbaka så var det fullt med små vita katt spår på golvet, en busig liten kisse katt hade varit i farten o trampat på locket till färg burken. Som tur var gick det hyfsat lätt o torka bort.
Så idag när jag skulle måla var jag extra noga med att inte lämna nåt framme, men när jag vände ryggen till i en sekund så var det nån som tyckte det såg väldigt spännande ut i målarfärgs hinken o bara måsta sticka ner sin lilla tass i färgen. När jag ser det o skriker neeej blir hon förstås rädd o springer iväg....med ena tassen full av färg. Sen hade vi färg fulla golvet i köket, hallen o in på toaletten. Vet inte om man ska skratta eller gråta, men som tur var gick det lätt o få bort det även denna gång. Bustroll.

Idag blev det kyckling till middag.

Dragonkyckling

ca 800g kycklinglår
2,5dl matlagningsgrädde
ca 2dl vatten
1 hönsbuljongtärning
Maizena redning

Krydda kycklingen efter egen smak, jag kryddade med peppar, aromat, vitlökssalt o tandorikrydda. Stek kycklingen i stekpanna så den får lite färg, lägg över den i en ugnsform. Häll vattnet i stekpannan o koka ur så du får med alla goda smaker, häll i grädden o buljongtärningen, krydda med dragon, citronpeppar o ev salt. Koka upp o red med maizenan så det blir "såsigt". Häll såsen över kycklingen o stoppa in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
Servera med ris o harico verts.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-30 22:32:18

Lät mkt smarrigt. Kul med lite mattips! Känner här att vi har snöat in på "samma gamla".



Och nu är bilden skarp igen förresten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela