Livet på landet

Vi fryser ihjäl, det är så kallt...

Publicerad 2009-01-16 18:01:31 i Allmänt,

Fy tusan, idag när jag kom hem var det 7 grader på nedervåningen, nu har vi fått upp det till ungefär 9 grader. Vet inte vad som har hänt men jag misstänker att Yasmine har stått med dörren öppen när jag var ute o hämtade ved. Nog för att vi brukar ha runt 13 grader när vi kommer hem, men 7grader?!

Snart ska jag hämta upp Linda o åka till Emma. Ska vara nykter o köra ikväll så jag kan parta på imorgon istället, vill inte vara bakis imorgon när jag ska fixa till tjejfesten.

Fick tips från Emma igår att inläggen som jag trodde försvunnit kunde ligga kvar i arkiv o det gjorde dom, jippi. Synd att jag inte visste det igår när jag skrev om dem tre gånger?! Här kommer iaf receptet på Chokladbrowniesarna:

CHOKLADBROWNIES UTAN MJÖL

225g mörk choklad, minst 70%
225g smör
2 tsk vaniljsocker
2 1/4dl socker
3 ägg, vispade
150g malda mandlar
100g hackade valnötter

Gör så här:
1. Värm ugnen till 170 grader. Smält chokladen o smöret på svag värme i tjockbottnad kastrull.
2. Ta kastrullen från värmen, blande i vaniljsocker o strösocker o låt det svalna lite.
3. Rör ner de vispade äggen i kastrullen tillsammans med malda mandlar o hackade valnötter. Häll smeten i en fyrkantig bakform ca 24x24cm.
4. Grädda i 20-25min. Då har kakan stelnat på ytan medans det inre är ganska kladdigt. När kakan svalnat skär i 16 bitar.

Hoppas det blir bra, har inte provat o laga den själv så om det är nån som provar så berätta gärna hur den blev.

Vilken tur att du tyckte om kladdkakan Frida för själv kunde jag ju inte smaka nåt=)

Kul att det är så många som går in o kommenterar, o mamma jag lovar att Yasmine ska få vara med o skriva hon också. Apropå min mamma så ska Yasmine sova hos mommen o Poppa imorgon när jag ska ha fest. Tur att jag har min goa mamma, hon ställer alltid upp när det är nåt. Har alltid varit väldigt bortskämd med barnvakt därifrån, man behöver aldrig fråga två gånger utan det är nästan tvärtom, att man får säga nej ibland när de vill att Yasmine ska sova hos dem=) Poppa är min låtsas pappa o jag vet faktiskt inte varför Yasmine började kalla honom för det men hon har gjort det ända sen hon började prata, så numera heter han inte Hans-Olof utan Poppa. 

Nu ska jag göra mig klar så jag kan åka iväg.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-17 16:30:35

Tack för en mkt trevlig kväll!!! synd att jag inte orkar återgälde den i kväll !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela