Livet på landet

Lördags shopping

Publicerad 2009-01-24 16:09:41 i Allmänt,

Har varit på köpingen o handlat presenter till Moa o Emma, kan inte skriva vad jag köpte eftersom Emma med största säkerhet kommer hinna läsa det här innan jag hinner ge henne den men jag blev iaf nöjd hoppas de blir det också.
Var in på Hälsoboden o handlade ansikts smörj till Yasmine, kan verkligen rekommendera den om man lätt blir torr o röd i ansiktet, den heter Weleda Wind and Weathercream. Köpte ett nytt doftljus också, de är jätte bra o doftar gott inte som vissa som luktar lite i början o sen bara luktar stearin, blä. Sist men inte minst köpte jag Rosenrot tabletter, kan verkligen behövas nu känner jag. Är så himla trött jämt fast jag sover bra o allt så jag ska prova om det blir bättre med dom. Har hört att de ska funka bra. 
Här får ni lite info om rosenrot:
 

Rosenrot


rosenrot i vilt tillstånd
  rosenrot i vilt tillstånd
Visste du att rosenrot har valts till årets hälsokostprodukt två år i rad och att mer än 1 miljon svenskar dagligen äter rosenrot.

Det är inte konstigt när man får reda på att rosenrot har väckt stor uppmärksamhet bland forskare över hela världen.


Vad forskningen har fått fram är att rosenrot:

· Skyddar våra celler mot all form av stress

· Ökar lusten hos både män och kvinnor

· Förbättrar vårt humör

· Ger en ökad östrogen aktivitet och ökad fertilitet

· Ökar orken och vår fysiska förmåga

· Ökar vår mentala förmåga (bättre koncentration)

· Skyddar och kurerar alla typer av stressrelaterade sjukdomar


Vill du läsa mer om rosenrot så rekommenderar vi dig att titta på www.prova-rosenrot.se. Här hittar du undersökningar och en massa fakta om rosenrot.

Var in på parfymshopen o köpte en ny parfym också, Mexx Nice hette den.



Var på Hillboms o handlade en roller utifall att jag känner för att börja måla i datarummet imorgon, känns inte så lockande just nu men det ska bli skönt o få lite ordning där inne. Just nu är det mest ett skräprum där vi ställer allt som man inte vet vart man ska göra av.

Andreas.pappa o PJ håller på o köra ved, tycker lite synd om dem som måste vara ute i det här blåsvädret. Jag höll på o frysa ihjäl när jag o Yasmine gick på köpingen, i o för sig hade jag bara tights på mig men det blir så kallt om aniktet också. Yasmine var jätte duktigt hon gick utan o gnälla o vi gick rätt så långt, annars brukar hon vara en lite latmask o vill att man ska bära henne, speciellt när Andreas är med. Hon vet ju att han alltid ger upp o lyfter upp henne;)

Snart ska vi beställa mat, blir antagligen pizza, jag är mer förtjust i kinamat men jag blev nedröstad av de andra. André o Mattias kommer hit så vi ska äta o umgås lite. Kommer ev några till också lite senare.
Nu är grabbarna klar med veden. Jag börjar bli hungrig, har inte ätit nån riktig lunch idag. André ska ta med sig maten när han kommer vid halv sex, kommer hinna svälta ihjäl innan dess känns det som.

Nu ska jag ta en frukt eller nåt medans jag väntar på att André ska komma med maten.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-24 18:33:23

hoppas ni får roligt i kväll, och passa dej för rosenrot, verkar det som.. Annars kanske det snart kommer en lite Jon eller Isabell...Men det är kanske det som är meningen;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela