Livet på landet

Äntligen fredag

Publicerad 2009-01-23 17:09:34 i Allmänt,

Har just satt mig med ett glas vin. Finns ingen gång som vin smakar så gott som en fredag kväll när man kommit hem från jobbet o tar ett glas medans man lagar mat, gött. Vi ska äta nachos idag o jag har gjort iordning allt så nu väntar vi bara på att Andreas ska komma hem så vi kan börja äta. Tror vi ska sitta i vardagsrummet o äta idag, tända lite ljus o mysa till det.

Gick bra o sova själv igår. Jag o Yasmine hade laddat upp med chips o dipp o pinnar som vi mumsade i oss.
Men usch vad dåligt samvete jag fick igår. Yasmine satt i mitt knä i fotöljen, är en sån där som man kan luta bakåt så fälls det ut ett fotstöd, o när jag skulle kliva upp o lyfter ner henne så börjar hon o skrika. Fattade inte vad det var först men sen såg jag att hon hade klämt fast foten mellan fotöljen o fotstödet. Hon skrapade upp fotknölen o klagade på att hon hade ont i  foten, vilken mamma man är... men jag tror att det gick bra ändå hon har inte sagt nåt  om det idag, syns bara ett skrapsår.

Längar tills honeybunny kommer hem. Både för att jag saknat honom, såklart... men även för att han har köpt nya singstar spel, måste invigas ikväll. Måste vara det bästa sällskapsspelet som gjorts på länge. I början brukar folk vara lite skeptiska men efter några glas vin så skrålar o sjunger de flesta med, Frida ej inräknad men jag ska nog lyckas övertyga henne också. Spelar ingen roll om man kan sjunga eller inte, jag är ett levande bevis på det, bara man hänger med i melodin så går det bra.

Nä nu har jag inte tid o sitta här nå längre.
Ha en bra fredag kväll.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-01-23 20:27:35

Jag tog mig också ett glas vin till maten idag, fredagslyx! =) Singstar är verkligen toppen, imorgon ska vi ha singstarkväll här i kollektivet, ska bli skoj. =) Ha en bra helg!

Postat av: Frida Carey

Publicerad 2009-01-23 23:08:49

Skaffa fattig bonddräng så ska du få se på skrålande tills tinnitusen ringer i öronen =P

Postat av: lillebror

Publicerad 2009-01-24 00:55:40

blir inge singstar imöra iaf e:P ja vääägrar:D

Postat av: lillebror

Publicerad 2009-01-24 00:57:08

Imöra blire då fan inge singstar iaf inte för min del:P

Postat av: Emma

Publicerad 2009-01-24 11:07:25

Men vad skoj!!! vad är det för spel du införskaffat nu då?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela