Livet på landet

En tur med hundpulkan

Publicerad 2009-02-01 14:49:22 i Allmänt,

Vilket underbart väder vi har idag, hade det varit några grader varmare hade det varit helt perfekt.
Andreas var iväg på skoter kursen idag också så jag o Yasmine tog en promenad till grannarna på andra sidan vägen. Moa har fyllt år så vi var dit med en present till henne. Yasmine åkte i hundpulkan så hundarna fick dra lite, fast när det blir för tungt så är det jag som får agera draghund. Jag har börjat träna Loke o dra nu o han är en riktig natur begåvning. Började träna Freja o dra pulkan när hon var runt 2 år också, hon är jätte duktig så länge som det inte tar emot då får man hjälpa till. Men idag var hon väldigt framåt o drog på.
När vi kommit halvvägs hem så började Yasmine frysa om fötterna eftersom hon suttit stilla hela tiden så det var bara o gå in o värma oss när vi kom hem. Synd för jag hade kunnat varit ute hela dan idag, gäller o ta vara på sånt här fint väder.
Jag var iaf ut i förrådet en sväng o hittade sängbenen så nu har jag skruvat fast dem på madrassen. Ska "piffa" lite där inne sen. Hittade också en lampa som kommer passa perfekt i nya rummet, hade glömt bort att jag hade den.
Funderar ev på att göra typ säng gavlar mot väggarna runt madrassen så det blir mer som en soffa. Är ju lätt att göra av några skivor, lite vadd, nåt snyggt tyg o en häftapparat. Ska sy en sängkappa i samma tyg också. Så nu måste jag försöka ta mig iväg på en shopping tur o inhandla tyg o kuddar, ev en ny matta också.

Nu ska vi gå ut o hämta ved, brukar försöka ladda upp med några säckar så det räcker under veckan, är inte så kul o behöva gå ut i mörkret när man kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela