Livet på landet

Tvillingsjälar?!?

Publicerad 2009-02-25 17:55:10 i Allmänt,

Läste en artikel om Camilla Läckberg i nyaste nummret av Mama. Håller verkligen med henne i det mesta hon säger, speciellt om bebistiden. 
Hittade artikeln på Mamas hemsida, klicka på bilden så kan ni läsa den, Där kan man även kommentera artikeln. Jag satt o läste igenom kommentarerna o blir så himla trött på alla som tycker att de som kör Anna Wahlgren metoden vid läggdags är dåliga mammor. Det är väl upp till var o en hur man väljer att söva sitt barn! Att barnen skulle ta skada av att skrika i nån minut är ju helt absurt tycker jag. Tror nog att hela familjen mår bättre av att bebisen kan somna själv så föräldrarna kan få lite egentid. Verkar som att vissa tycker att så fort man fått barn ska man bara leva för dem, man har väl för tusan ett eget liv också. Tycker synd om de mammor, för det är så gott som uteslutande dom, som har tid o ork o sitta o spy galla över hur andra sköter sina barn. Skaffa ett eget liv, herregud.
Vi körde med 3 min metoden från det att Yasmine var ca 2 månader o det tog 2 kvällar sen somnade hon hur bra som helst när vi lade henne. Och hon har inte fått några men av det.
Varje förälder vet själv vad som funkar bäst för dem o deras barn. Vill man ligga bredvid sitt barn o söva det så gör man det vill man göra på nåt annat sätt så gör man det, svårare än så ska det väl inte behöva vara. Èller vad tycker ni? 
Skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här men jag blir bara på dåligt humör då. Sånt här kan verkligen reta upp mig=(



Klicka på bilden.

Nånting roligare. Jag färgade håret igår. Blev inte så jättestor skillnad men det känns mycket frächare. Har haft guldbrun hårfärg ett bra tag nu men nu är det mörkbrunt. Håret var så färgmättat på längderna så det blev bara en ljusbrun rand längst in mot hårbotten när jag färgade det så då tyckte jag det var lika bra att färga det mörkt istället. Tänkte ta svart men jag fegade ur o tog mörkbrun istället men jag färgar det säkert svart snart ändå om jag känner mig själv rätt=) Blev iaf riktigt nöjd. Nu fattas det bara en klippning. Ska fösöka hinna boka en tid till nästa vecka.

Nu ska jag fixa lite fika tills Lena o Olov kommer. 

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-02-26 14:47:17

Ja, världen är liten! Å Oslo verkar vara Ljusdalsbornas favvoplats, finns massvis här! Förvånansvärt månag vet vart Ljusdal ligger också, till och med min dagligledares chef hade varit i Ljusdal.. Sjukt! =P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela