Livet på landet

Bombnedslag

Publicerad 2009-02-02 18:57:16 i Allmänt,

Idag har Andreas o Yasmine varit hemma, Andreas är förkyld. Det är så skönt o komma hem när det är varmt inne o maten står på bordet. Tyckte att han kunde bli hemmaman så man alltid kan komma hem till ett städat hem där maten står på bordet, men han tyckte inte det var nån bra idé. Typiskt.

Jag var upp på Yasmine rum nyss o det ser ut som ett riktigt bomnedslag.





Tror hon har dragit ut varenda leksak i hela rummet. Fast hon har jobbat på det sen förra veckan. Har bestämt mig för att hon ska få städa upp allt själv, annars är det alltid jag o Andreas som plockar upp efter henne. Hon är jätte duktig o städa bara man får henne o göra det. Mest effektivt brukar det vara o komma med dammsugaren o hota att dammsuga upp alla saker, då blir det fart på henne. Med hot o mutor kommer man långt=)

Nyss kom hon in på toa o skulle visa mig nåt... Då hade hon målat hela ansiktet o händerna med tuschpenna, så hon fick hoppa i badet o bli skrubbad. Vi lyckades inte få bort allt men det mesta iaf. Bustroll.   

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-02-02 22:20:42

Haha! När jag jobbade som au pair så ropade 6 åringen, Kallemann, på mig en kväll. Då hade han lekt att han var sjuk och ritat röda prickar över hela sig med en tuschpenna. Vi fick bort nästan allt... =)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-03 09:30:16

Haha kul.



Alvar gjorde också så en dag. Tyst var det lääänge och när jag kom in hade han tuschpenna precis hela sig.



Men man kan ju inte annat än att skratta =)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-02-03 14:11:32

Bilderna är som tagna från vår lägenhet..fast leksakerna ser annorlunda ut ;)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-02-04 09:43:35

..som kläder!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela