Livet på landet

En tur till Bollnäs

Publicerad 2009-02-04 20:31:10 i Allmänt,

Idag efter jobbet åkte vi en sväng på Jysk o Rusta i Bollnäs. Tänkte jag skulle handla lite kuddar o tyg till nya rummet men jag hittade inget som jag tyckte om. Däremot köpte vi en ny bädd madrass till våran säng o det var verkligen välbehövligt. Den vi hade var typ 0,5 cm tjock o så fort man vände sig i sängen så blev den knölig. den nya är 5cm tjock så jag hoppas man kommer sova lite bättre på den. Kostade bara 800kr så det var ett riktigt bra pris, annars brukar de kunna gå på 2000kr o det vill jag inte lägga på en bäddmadrass. 
På Rusta köpte jag en liten roller så jag kan måla en byrå som jag ska ha i nyarummet. Yasmine fick en ny polokrage o en bok med prinsessagor som vi har läst nu ikväll. Så det blev en relativt billig shoppingtur.

Jag har fixat i ordning sängen/soffan i rummet nu ikväll. Hade ett vitt överkast som jag lade på o några kuddar som jag hade sen tidigare o det blev hyfsat bra, så jag kanske inte behöver handla så mycket mer dit in. Ska iaf skicka efter några korgar med mamma när hon ska på IKEA i helgen. Behövs lite mer förvaring där inne.
Än så länge har det varit en riktig budget renovering, det enda jag har köpte är ett roller set för 58kr resten hade vi sen tidigare. Det är ju extra roligt att man kan ha gjort en sån pass stor förändring, som det ändå blivit där inne, så gott som gratis, me like.
Här kommer en bild på hur sängsoffan blev.



Ska köpa några till kuddar o ev sätta "gavlar" längs väggarna men det här får duga ett tag iaf. Funderar på att ha brunt o purpur, hmm får se vad det blir

Jag ska lägga ut fler bilder sen när jag fått ut de grejer som inte ska vara där inne o när jag hunnit måla byrån.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-02-05 08:49:48

Jag har ett gult överkast, vill du inte ha det istället? Passar till kuddarna

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-02-05 08:50:57

Ser snyggt ut, blir ett litet mysrum när du vill vara ifred

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-05 09:47:57

Nu när du är klar där, kan du koma hem hit och fortsätta...VILL BLI KLAR SNART!!!!

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-05 09:49:03

Och förresten rosenrot vågar jag mej inte på, eftersom det ökar fertiliteten...då kan vi väl inte ens vistas i samma rum som varann ...jag och p-å dårå förståss ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela