Livet på landet

Barnfritt

Publicerad 2009-02-07 14:35:50 i Allmänt,

Yasmine ska sova hos mommen o poppen ikväll så vi tänkte bjuda över lite folk ikväll, spela lite spel o dricka lite.
Som vanligt så är vi ju så seg när man ska hitta på nåt så vi har knappt prata med någon än så jag har ingen aning om vilka vi blir, det återstår o se.

Ni får dagens middagstips redan nu för jag hinner säkert inte skriva nåt sen.

Vitlöksostfylld fläskfilé

Skär en skåra längs med filén o fyll med vitlöksost, stek runt om i en stekpanna. Lägg den i en form o stoppa in i ugnen på ca 200 grader, har ingen aning om hur lång tid men det brukar väl ta ca 20 min.
Vi har köpt vitlökskroketter till men det är gott o o göra ugnsrostade klyftpotatisar, morötter o rödlök till också, var lite lat idag o kännde att jag inte orkade stå o skala o skära potatis o morötter =) Andreas äter bea till, det ska han ha till typ allt, o jag köpte en kantarell o cognacs cremefresh som jag tänkte ha till. Den är riktigt god tycker jag o eftersomjag kör på lat temat idag så slipper jag koka nån sås. Snabbt o gott ska det va =)

Andreas o Mathias stack iväg o åkte skoter nu så jag ska ta o lägga mig på soffan o slappa ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela