Livet på landet

Pimp my livingroom

Publicerad 2009-08-21 19:07:19 i Allmänt,

Nu när hösten närmare sig så börjar jag bli på inredningshumör igen.
Har kollat på nya gardiner in till vardagsrummet o hittade ett par purpur färgade på IKEA som jag fastnade för. Funderar även på att måla om lampskärmarna till svart, tack Frida för tipset=)
En ny matta är vi ju också tvungen att köpa eftersom Freja har blodat ner den vi har nu. Hittade en grå trasmatta, också på IKEA, som skulle passa bra i vardagsrummet. Det bästa är att man kan tvätta den o det kan behövas när man har en massa djur som lortar ner.
Och väldigt lämpligt så damp nya IKEA katalogen ned i brevlådan idag. Funderar på ett besök till Birsta nästa helg fast Andreas tycker inte det är nån bra idé... Vad är det med män o IKEA egentligen? Finns det överhuvudtaget nån kille som tycker om att gå på IKEA?


Så här ser gardinerna ut. Det värsta är att jag måste köpa minst tre par gardiner in till vårat vardagsrum så det blir ganska dyrt. Helst vill jag ha dubbla gardiner i det ena fönstret för det är så stort o då blir det fyra par gardiner. Tur att det var hyfsat bra pris på de här.


Och här är mattan. Hade jag inte haft djur som hårade ner så hade jag köpt en svart fransmatta.


Sen skulle jag vilja ha de här lampfötterna.

Det är mycket man vill ha...
Tur att jag fick några tusenlappar extra i lön den här månaden=)

Imorgon ska jag på Hillboms o kolla efter färg till lampskärmarna sen ska det bli måla av. Håller tummarna att det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela