Livet på landet

Bestämd donna

Publicerad 2009-08-14 10:43:05 i Allmänt,

Nu har man precis ätit upp frukosten o vi ska ta o göra oss iordning o åka in på köpingen en sväng.

Nu kom Yasmine o var arg för att hon inte var nå fin i håret. Hon hade satt upp två pippilotter som jag tyckte var jättefina men det tyckte inte hon, bestämd ung dam det där(undra vem hon är lik).
Hon ville att jag skulle fixa en tofs på sidan a la 80-tals stil typ. Jag satte upp en tofs, hon sprang o kollade i spegeln o kom sedan tillbaka med bestämda steg.

-Du har ju satt den för högt upp! Så här kan jag inte se ut!
-Sorry, vi gör om det.
Kollar i spegeln igen.
Nu dög den=)

Har aldrig varit med om ett barn som är så medveten om hur hon vill ha det.
Hon har stenkoll på allt o ve den som försöker inbilla henne att mysbyxor är jättebra o sköna att ha när man leker.
Mysbyxor är det värsta hon vet i klädväg o de få gånger man lyckas få på henne ett par blir det ett herrans liv.
-Guuuud, så här kan jag ju inte se ut!
-Vad tööööntigt! 
-Jag får aaaaaldrig ha tights o kjol. Jag måste aaaaltid ha fula byxor!

För det mesta får hon välja kläder själv. Det är lugnast så;)

Som sagt ska vi åka in på köpingen o uträtta lite ärenden.
Ska in på Karl Hedin o byta hängrännshållarna som inte alls passade. Typiskt bara för att älskling hade skruvat upp allihop. Det var helt fel lutning på dem, vet inte om det var nå måndagsexemplar eller nåt.
Ska in o handla lite mat innför helgen också. Sen blir det en sväng på boa utifall att det blir Torön imorgon.
Sen kan jag åka hem o måla fönster resten av dagen, gud va tråkigt det känns.
Nån som vill komma o hjälpa till? Det är bara o komma hit=)

Kommentarer

Postat av: AKP

Publicerad 2009-08-14 11:54:00

Låter precis som min dotter...så har hon varit sen hon lärde sig prata. Blir det inte som hon hade tänkt de blir hon RABIAT VANSINNIG!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela