Livet på landet

Bröllop

Publicerad 2009-04-07 17:56:43 i Allmänt,

Igår var jag o Yasmine hemma. Vi har haft ont imagen hela familjen hela helgen så vi tog det säkra före det osäkra o stannade hemma. Jag har känt mig hängig, trött o orkeslös o det känns som man helst skulle vilja dra täcket över huvudet o bara sova i några dagar. Det är kanske för att man inte vant sig vid sommartiden än.
Jag tog mig iaf i kragen o storstädade badrummet igår så nu är det gjort. Gud vad äckligt det var under badkaret o tvättmaskinen, massor av ingrott damm o hår o allt vad det var, blä. Men nu är det rent o fint ett litet tag iaf.
Hundarna hårar o drar in massa skit så det ser alltid skitigt ut överallt, jag blir tokig. Jag badade Loke igår men idag är han allsdeles skitig igen, våran lilla lortgris=)
Vi passade på o åka iväg till Åkerslund med skräp från förrådsstädningen också när vi ändå var hemma. Jag blir alltid lika förvirrad när jag är där, vet aldrig vart man ska slänga grejerna så jag får springa o fråga hela tiden.

Nu till nåt mycket roligare. Min äldsta tjejkompis, Linda, ska gifta sig i sommar=D Äntligen! Vi har alltid trott att hon skulle bli den första o gifta sig men bättre sent än aldrig. Det var verkligen på tiden tycker jag=)
Jag o Emma ska vara värdinnor o det är förstås jätteroligt att få vara det men samtidigt lite(mycket) nervöst. Jag har aldrig tyckt om o stå o prata innför folk men jag får överlåta den delen till Emma. Fast jag måste ju hålla tal också med tanke på att vi kännt varandra typ hela livet, nervöööst. Jag är faktiskt mer nervös innför det här bröllopet än jag var innför mitt eget.
Jag o Emma ska sätta oss o planera nån dag, kolla lite sånger o lekar o sånt. Det kommer bli jättekul=D Sen om vi hinner ska vi försöka ta oss till Umeå nån helg så vi kan planera lite tillsammans med Linda också. Synd att det är så långt o åka bara.

 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2009-04-14 16:49:26

Det blir väl lite alkoholintag till bröllopet, antar jag.. Och när du har det i kroppen brukar det inte finnas en tillstymmelse till blyghet, så talet kommer gå galant ska du se! =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela