Livet på landet

Olydiga hundar

Publicerad 2009-04-21 20:15:33 i Allmänt,

Mina söta små voffsingar har blivit riktigt olydiga på sistone. Förra veckan rymde de fyra gånger. De sticker över till grannarna i Söromberget. Vet inte vad de har fått för sig. Ivanliga fall brukar de springa lösa ute på gården men nu får de bara vara lösa under nogrann uppsikt eller så får de sitta kopplade. Tråkigt men kan de inte sköta sig så blir det tyvärr så. Fast det positiva i det hela är att det blir fler promenader nu;)
En gång när de smet var i fredags när jag var hemma o var sjuk. Jag släppte ut dem i typ 5 min o sen när jag ropade på dem var de spårlöst försvunna. Det tog ca en timme innan pappa hittade Freja o två timmar innan Loke bestämde sig för o komma tillbaka, skithundar. De andra gångerna när de stuckit har vi varit ute med dem o så vänder man ryggen till i en minut så är de borta.
Som om inte det var nog så rök de ihop med grannens hundar i lördags. Det går hur bra som helst i vanliga fall när de träffas men så fort nån av oss är med så ska de börja o slåss. Jag o Andreas stog där o försökte sära på fyra hundar som slogs, nice. Som tur var blev det inga skador på nån av dem, det ser för det mesta värre ut än vad det är.

Det blir till att ha lite bootcamp med doggsen här framöver. Vet ju att det är mitt eget fel för jag har inte samma tid med dem nu som jag hade innan jag började jobba. Blir dåligt med träning nuförtiden o då blir de ju uttråkade o börjar hitta på rackartyg istället.


Olydiga men söta.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-04-22 13:07:21

Men det där är ju ett gammalt kort!

Postat av: Madde

Publicerad 2009-04-24 19:30:11

Vilka olydiga voffsar då! =P

Jo, mjukglass är ett måste, men idag blev det kulglass! Jamjam! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela