Livet på landet

Planteringsdax

Publicerad 2014-05-22 21:39:49 i Allmänt,

Efter en trött och seg förmiddag då jag helst bara ville lägga mig och sova kom energin som en skänk från ovan på eftermiddagen. Det blev både fönsterputsning, gardinbyte och veckostädning. Efter att Yasmine fixat middagen, hennes specialitet pannkakor så blev det utefix. Hade handlat lite blommor som jag planterat så nu börjar det se lite somrigt ut här hemma. Plantorna som jag drivit upp som inte ska planteras ut i växthuset har istället fått nya krukor. Vi måste fylla på med ny jord i växthuset sen ska resten av plantorna sättas ut där.
Hoppas på massor av grönsaker som man kan gå och plocka när man ska laga mat. Det är vardagslyx enligt mig. Ekologiska, hemodlade grönsaker och örter utan massa besprutning och skit.

Andreas gav gräsmattan en välbehövlig klippning. Det började se ut som en djungel därute.
Nu är alla måsten fixade och jag välkomnar min sista helg som arbetare sen är det helg hela veckan lång :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela