Livet på landet

EU-valet

Publicerad 2014-05-26 18:46:43 i Allmänt,

Vad skrämmande att så många länder röstat in rasistiska, nazistiska, kvinno- och homohatande partier i EU!
Undra om de som röstat på dessa partier har satt sig in i vad de egentligen står för?
At många är less på en bristande flyktingpolitik kan jag förstå men det finns bättre sätt att lösa det på än genom att rösta på dessa partier.
Att SD fått så höga siffror är skrämmande i sig men ännu värre är att de större länderna som Tyskland och Frankrike har fått in dessa partier.

Men jag blev även positivt överraskad att FI och Miljöpartiet fått så mycket röster och ökat rejält.
Själv håller jag mig på min vänsterkant och tror på ett rättvist samhälle där alla är lika mycket värda, tills de bevisat motsatsen.
Mitt största intresse ligger i ett samhälle där kvinnor och män behandlas lika och är lika mycket värda. Bara genom att läsa kommentarer från vissa puckon på feministiska bloggar och inlägg får mig att inse att vi har långt kvar till ett samhälle där kvinnor och män är jämställda. Jag blir mörkrädd av att läsa vissa kommentarer och det får mig verkligen att vilja fortsätta kämpa med denna fråga.
Sverige har kommit längre i jämställdhetskampen än många andra länder men vi har fortfarande långt kvar tills vi nått mål.
Att det finns länder och religioner där det är förbjudet för kvinnor att köra bil, där de inte får rösta, blir tvångsbortgifta, tvingas bära slöjor, inte får gå utanför dörren utan en man, inte får utbilda sig, blir stenade till döds för att de blivit våldtagen, tvångomskärs, blir dödade för att de väljer en annan religion, blir "hedersmördade" för att de blir kär i "fel" person... listan kan göras hur lång som helst. Detta äcklar mig nåt enormt och det är inte ok på något vis! Dessa äckliga män(niskor) som gör detta mot kvinnor förtjänar inte att leva och de borde rensas bort från jordens yta och förpassas dit där de hör hemma, i helvetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela