Livet på landet

Valtider

Publicerad 2014-08-26 19:26:54 i Allmänt,

Har så svårt att bestämma mig för vilket parti jag ska rösta på i valet. Alla jag funderat på har både saker jag tycker är jättebra men även saker som jag inte alls stödjer.
Efter att ha läst igenom partiprogrammen för de partier jag velat mellan tror jag iaf att jag har bestämt mig nu. Det partiet hade jag även mest gemensamt med när jag gjorde valkompassen i Aftonbladet. Fast jag hade nästan exakt lika många "poäng" på fem partier.
Det jag verkligen saknar är ett parti som vågar ta tag i flyktingpolitiken samtidigt som det verkligen jobbar för ett mer jämställt samhälle, hårdare straff och mer fokus på barn och skola.
Men man kan ju inte få allt så det får bli det som stämmer hyfsat bra överens med mina värderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela